Nabij Sydney - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Jeannette Enschot - WaarBenJij.nu Nabij Sydney - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Jeannette Enschot - WaarBenJij.nu

Nabij Sydney

Door: Jeannette

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

13 Januari 2014 | Australië, Adelaide

Na onze nacht in Gundagai hadden we een rij dag voor de boeg. De oude spoorbruggen hadden me nieuwsgierig gemaakt naar het station dus die zijn we ook nog even gaan bekijken. Ons uitzicht bestond voornamelijk uit schapen, runderen, graanvelden enz. De weg was lekker rustig, nog een emoe gezien en ook de 32 graden werd gehaald. HEERLIJK. De bedoeling was om in de buurt van Blackheat te kamperen. 100 km voor die plaats kwamen we bij de VVV van Bathurst. Zij adviseerde ons om in de buurt van Capertee te overnachten omdat daar in de buurt mooie dingen te zien waren. Wij weken van ons plan af en gingen op een parkeerplaats in Capertee overnachten (nog kleiner dan Hulten). Zonder airco geslapen ging net. Jezelf niet te druk maken. Zondagochtend zijn we zonder te ontbijten vertrokken (7.30 uur) richting Dunn’s Swamp. Eerst zo’n 50 km verhard en toen ?? km onverhard. (De VVV mevrouw dacht 25 km onverhard, maar goed onderhouden). Dat bleek maar 8 km te zijn dus dat viel mee. Op weg daar naar toe hing er een waas in de Capertee valey. Uiteindelijk was onze conclusie dat het rook moest zijn (ook een brandlucht). Maar iedereen reed rustig, Het vee was rustig (ook de kangoeroes) dus we zouden het wel mis hebben. Dunn’s Swamp (36graden) was gelukkig de moeite waard (als je maar 12 km per uur rijdt op de onverharde weg). Ook daar dacht men dat het rook was. Op de wegenkaart stonden nog een paar punten waar we verhard/onverhard naar toe konden. Aangezien Jan zijn quadochtend gemist had vandaag, heeft hij toch genoeg onverhard gereden (dit is wel heel wat anders zegt hij !). Bij Glenn Davis (oud dorpje in een canyon ) aangekomen, was er van een Kanyon helemaal niets te zien. De rook was hier zo dik dat je de bergwanden maar amper kon zien. Na enige navraag bleek dat sinds 23 december het aan de andere kant van die berg brand. Over een lengte van 160 km. (’s nachts kunnen ze zelfs het vuur zien). En het VVV zegt dat het nergens brandt!!! Deze kilometers waren jammer van de tijd en het rijden! We zijn meteen verder gereden (zelf niet hier geluncht vanwege de rook). Onderweg naar Katoomba nog verschillende lookouts bekeken en in Katoomba nog een half uur gezocht naar die ene camping! San Francisco heeft steile wegen maar die kennen ze hier ook. Nog net voor sluitingstijd waren we bij de camping. Inmiddels was het bewolkt en begon het ook nog te miezeren. De locatie van de camping ligt wel gunstig (vlakbij de kabelbaan, watervallen en “the tree sisters”. Vanmorgen hebben we de camper eerst geparkeerd op een parkeerplaats vlakbij en zijn toen gaan wandelen. We hebben ons weer door een “lookout” laten verleiden want i.p.v. naar het uitzicht van de 3 zusjes (rotsen) en de VVV gingen we naar dit uitzicht in het regenwoud (10 minuten lopen). Maar vandaar kon je weer een andere kant uit (de 3 zusjes hadden we al meerdere keren vanuit het regenwoud kunnen zien) en uiteindelijk hebben we hier 1 ½ uur gelopen / geklommen. Het VVV gaf nog wat info onze tocht dwars door de Blue Mountains (in 1 uur ben je er al doorheen). Het was 12 uur en we spraken af dat we het op ons gemak zouden doen. Laat vandaag, tot nu toe, de enige keer zijn dat alle bijzondere dingen die op mijn kaart stonden, niet of te klein of te laat aangegeven stonden. Soms toch geprobeerd het te vinden maar om 15 uur waren we al in de buurt van Sydney. Als we nog 1 ½ uur zouden rijden, waren we bij het park dat we op het oog hadden om te overnachten als we naar Sydney zouden gaan (in Narrabeen / aan de zee). En daar zijn we nu. Zelfs nog op tijd om ook nog even naar de zee te gaan (50 meter va ons vandaan). Hier gaan we een paar nachten blijven. Morgenvroeg gaan we met de stadsbus en ferry naar Sydney (totaal 45 min). Het moet een mooie rit zijn. Groeten Jan en Jeannette

• 13 Januari 2014 - 14:36

Kees En Marieke:

Hallo, Leuk om jullie verslagen te lezen, hier stond ook in de krant dat het erg heet is in Australie. Maar zo te lezen is het daar de moeite waard, tot hoelang blijven jullie nog?
    Groetjes uit Dokkum

• 13 Januari 2014 - 16:31

Peter En Wil:

De VVV is goed op de hoogte !!! Peet zit nu in Oostenrijk, lekker skiën. Weer wat anders dan 32 gr. Geniet nog van de laatste weken. Groetjes Wil.

• 13 Januari 2014 - 19:07

Anja:

Och, wat lekker allemaal! Ondertussen ben ik de zomervakantie aan het uitzoeken want jullie maken me onrustig met dat vakantiegevoel.
    Geniet maar lekker!

• 13 Januari 2014 - 21:13

Jolanda:

idd leuk om te lezen!!! Veel plezier nog en groetjes van ons,
    John en Jolanda

• 14 Januari 2014 - 12:14

Anitagosens:

hoi leuk om jullie zo te volgen geniet van de laatste 10 dagen wat gaat het snel

komt vast een mooi fotoboek
    groetjes Anita

Tags: katoomba