alice springs australië - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Jeannette Enschot - WaarBenJij.nu alice springs australië - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Jeannette Enschot - WaarBenJij.nu

alice springs australië

Door: jeannette

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

20 December 2013 | Australië, Alice Springs

Onze laatste dag in Hong Kong (woensdag) was gelukkig een zonnige dag. Dinsdag zijn we naar de boeddha gegaan op Landau eiland. Regen, regen, regen enz. 12 graden. We zaten midden in de regenwolk en hadden dus weinig zicht. Het hoofd van de boeddha hebben we niet eens kunnen zien. Dit zegt iets over de grote van de boeddha maar ook van het weer. We hebben niet geofferd en zijn vergeten om de zon te vragen. Ook de reis er naar toe (2x ferrie en 1 x bus) zou mooi moeten zijn.
Maar wat hebben we van de zonnige woensdag genoten. Het was misschien maar 17 graden maar het voelde veel warmer aan. De hele ochtend gewandeld over de promenade, haven, stad. Uiteindelijk ook een terrasje gevonden.
Tegen 18.00 werden we door de taxi opgehaald en naar het vliegveld gebracht. Een vlucht van 7 uren naar Cairns in Australie, 5 uren wachten en nog eens 2 uren vliegen naar Alice Springs waar we ontvangen werden door een temperatuur van 39 graden!
En toen onze camper opgehaald. Het avontuur kan beginnen. Koffers uitpakken, links rijden, boodschappen doen, camping zoeken. Ik kan jullie vertellen het ging allemaal niet vanzelf.
Kastjes vlogen open (spullen eruit) toen Jan door een goot reed (beter dicht maken en indelen).
Ook de eerste stoeprand hebben we geraakt met te veel naar links rijden enz. Vanmorgen zijn we er achter gekomen dat we de kamper beter andersom weg hadden kunnen zetten, dan hadden we met de luifel aan de schaduwzijde gestaan.
Onze eerste nacht met airco aan in de kamper geslapen. Goed geslapen. En vanmorgen rond 7uur (28 graden) onze 1e kangoeroe gespot.
Vandaag gaan we nog eens boodschappen doen (zonnebrand halen en eten) en de omgeving verkennen. We hebben besloten dat we hier nog een nachtje blijven. Het is een erg grote camping (niet zoveel bewoners) met ruime, nette faciliteiten en zelfs een zwembad.

• 20 December 2013 - 11:57

Anita.gosens:

leuk om te lezen jullie kampeerervaringen maar jullie leren het snel genoeg denk ik
    wat een hoge temperaturen daar zeg goed smeren zou ik zeggen.
    bij ons nog geen winter te bekennen het is eigenlijk prachtig weer.
    benieuwd naar jullie volgende verslag
    groetjes anita

• 22 December 2013 - 01:33

Maarten Judith En Philomène:

Tis hier maar koud met een gure wind...dus dan is 39 graden enorm HEET! Hopelijk zijn jullie snel gewend...

Groetekes!