Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Jeannette Enschot - WaarBenJij.nu Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Jeannette Enschot - WaarBenJij.nu

Hong Kong

Door: Jeannette

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

16 December 2013 | Hong Kong, Hong Kong

Zondag
Na een redelijk comfortabele vlucht zijn we in het regenachtige Hong Kong aangekomen. De thermometer geeft die dag 17 graden aan en daar is het zeker niet bovenuit gekomen.
Eenmaal bij het hotel aangekomen zijn we toch eerst maar even gaan slapen, en toen het om 13.00 uur goot, sliepen we nog maar even verder. Om 15.30 uur was het droog en zijn we de stad gaan verkennen.
Hele hoge wolkenkrabbers, héél veel winkels, ’n hele grote bouwput waar ze met de metro bezig zijn, heel veel mensen en heel veel auto’s en taxi’s.
Na wat ronddwalen uiteindelijk in een lokale tent met stokjes gewokte garnalen en spareribs in zoetzure saus gegeten.
Toen we uiteindelijk op de plattegrond gevonden hadden waar we zaten, hebben we de taxi terug gepakt.
We hebben het niet droog gehouden, maar het was te doen. De vooruitzichten zijn nog 2 dagen regen en 16 graden.
Maandag
Vandaag hebben we een halve excursie dag gehad. We begonnen om 8.15 uur droog maar rond 9.30 uur regende het al weer.
Onze eerste stop was Victoria Peak. We zijn met een oud trammetje naar boven gegaan. Op 400 m boven de zee spiegel heb je een geweldig uitzicht. Dit hadden we al Marieke’s foto’s gezien (die hier in november was toen het nog 26 graden was). We zaten zelf bijna in de regenwolken en het uitzicht naar beneden was wat mistig, en nog wat later zag je bijna niets meer. Erg jammer. Maar ook hier had je winkeltjes en koffiebarretjes enz. De warme melk deed ons goed.
Onze tweede stop was het vissersplaatsje Aberdeen. Hier gingen we met een Sampan bootje door de haven waar grote, kleine jachten en vissersboten lagen. Gelukkig waren de zijkanten van de boot dichtgemaakt met plastic. Wel geweldige foto’s kunnen maken met de wolkenkrabbers op de achtergrond.
Nog een juwelenfabriek en een markt bezocht. De markt vonden we niet zo interessant want die hadden we gisteren ook al verschillende gezien, maar aan het water was een bar met verwarming en blonde Leffe! Om 13.00 uur gingen we weer huiswaarts met de bus. Die kwam vervolgens in lange files te recht. De ramen beslagen zodat we niets konden zien! Uiteindelijk zijn we na 1 uur uitgestapt. Gelukkig was het droog. Later bleek dat we op Hong Kong eiland zaten. We zijn naar de ferrie gewandeld en hebben de oversteek met de veerboot gemaakt. Ook dit heeft weer mooie plaatjes op geleverd.
Om ongeveer 17.15 uur waren we terug bij ons hotel nog net vóór het donker. Nu is het 18.00 uur en hartstikke donker.

• 16 December 2013 - 12:27

Anja:

Hoi,
    Wat is het raar om te lezen dat jij al schrijft over maandag om 17.15 uur terwijl het hier nu 12.30 uur is! Je zit gewoon in de toekomst!
    Jammer van die regen maar daar kun je niks aan doen. Jullie hebben al wel veel gezien in een korte tijd. Is er armoede of gelijk aan hier?
    Tot mailens en liefs, anja

• 16 December 2013 - 17:35

Peter En Wil:

Jammer van het weer, zal in Aussie wel beter zijn. Geniet van je tijd in Hong Kong en voorspoedige vlucht naar Australië.

• 16 December 2013 - 20:25

Kees En Marieke:

Leuk om te lezen, hopelijk lukt het om ons hier op de hoogte te houden. Een hele fijne trip gewenst

• 17 December 2013 - 18:35

Anita:

wat een avontuur geniet ervan het gaat waarschijnlijk allemaal erg snel voorbij ook de regen
    groetjes anita

• 21 December 2013 - 01:57

Jeannette:

Armoede in Hong Kong? Niet gezien. Als ik de verhalen mag geloven is het verschil tussen Hong Kong en China moet heel groot zijn. Hong Kong is zakelijk, modern, schoon en de mensen keken sacherijnig. Dat kan natuurlijk ook aan het weer gelegen hebben. Als je van winkelen houd, is this the place to be!

• 28 December 2013 - 22:28

Willem:

ok,is het om 17.30 donker?ik ben wel wat gewend in thailand,daar is het 19.00 donker.ik ga binnenkort,kan ik er rekening mee houden.zo leer je weer wat

Tags: Hong Kong