Kings Canyon - Reisverslag uit Petermann Island, Antarctica van Jeannette Enschot - WaarBenJij.nu Kings Canyon - Reisverslag uit Petermann Island, Antarctica van Jeannette Enschot - WaarBenJij.nu

Kings Canyon

Door: Jeannette

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

23 December 2013 | Antarctica, Petermann Island

Op vrijdag zijn we naar Simsons Gap en Stanley Chasm gereden die zich in het West MacDonnel National Park bevinden. De ranger adviseerde ons om vanwege de warmte korte wandelingen te maken. Het viel reuze mee. We liepen tussen rotsen en bomen/struiken goed beschermd met petje en flesje water. ’s Middags moesten er nog boodschappen gedaan worden. Het parkeren van een 7 meter lange kamper is niet overal toegestaan. Dus even vragen wat wel en niet mag. ’s Avonds een wasje gedraaid (duurt maar 30 minuten) en gezwommen.
Toen we op zaterdag opstonden was het al 26 graden. We moesten met de kamper even langs de leverancier voor een nieuwe radio en cd speler (waren we toch weer 2 uur verder) en toen waren we klaar voor een tocht van 450 kilometer. Vanaf 11.30 uur was het bewolkt maar nog steeds 35 graden. Het begon rond een uur of 2 serieus te regenen, dan zakt de temperatuur snel.
Onderweg een stuk of 6 roadtrains (truck met 3 of 4 aanhangers) gezien, enkele dode kangoeroes (roofvogels in de buurt) en loslopend vee op de weg. Ook 1 huppende kangoeroe gezien. Het meeste kans op het zien van kangoeroes is voor 7 uur ’s ochtens en na 7 uur ’s avonds. We hebben een camping vlak bij Ayers Rock gezocht zodat we bij zonsopgang of ondergang snel ter plaatse kunnen zijn. De Rock moet dan bijna oranje kleuren. Maar dan moet het niet bewolkt zijn en de vooruitzichten zijn niet goed. Dat wordt dus de wekker om 5 uur zetten.
Vanochtend (zondag) even buiten gekeken (dik wolken dek) en weer snel verder geslapen.
Toen we om 10.30 uur bij de Rock kwamen had hij zijn gewone kleur (roodbruin). De 348 meter hoge rots ligt daar zomaar zielig alleen in het bijna vlakke land. We besloten om er omheen te rijden i.p.v. te wandelen (het regende inmiddels). Verderop ligt Kata Tjuta (de Olga’s). Misschien als we die 50 kilometer gereden hebben dat het dan gestopt is met regenen.!
Dus niet. Het giet! De top van de bergen bevinden zich in de wolken (ik krijg hier een beetje het Boeddha gevoel) maar hier besluit ik om toch even een wandeling te maken. Met hoed en regencape en mijn waterdichte camera ben ik in een half uurtje op en neer naar het 1e uitzichtspunt gewandeld.
Het is dat we nog 4 uren moeten rijden anders was ik toch verder gewandeld. Om 12 uur (droge kleren aan – toch wel makkelijk zo’n kamper) vertrokken we naar Kings Canyon.
Onderweg alleen maar veel regen gehad. Zelfs de roofvogels waren niet te zien!
Om 4 uur waren we op onze nieuwe kampeerplaats voor 2 nachten.
Kings Creek Catle station. Hier hopen we morgen met de quads te kunnen gaan rijden. Maar de mensen zijn hier zo blij met de regen, zij hopen op nog meer (voorkomt branden) maar dat betekend ook dat we niet kunnen rijden omdat het zand dan te veel blijft plakken. We zullen het zien. Het is nu 18.30 uur en DROOG.
De volgende ochtend 8.00 uur. Kon blog gisteren niet door sturen i.v.m. slechte internet verbinding.
Het heeft niet veel meer geregend, miezert een heel klein beetje, dus we hebben goede hoop.

• 23 December 2013 - 08:30

Anja:

Die regen-Boeddha achtervolgt jullie :). Je hebt alles goed voorbereid want je weet precies al wat je elke dag wil doen en wat je kan verwachten Jeannette! Leuk om te lezen wat jullie meemaken! Geniet lekker verder en hopelijk iets minder regen. X

• 23 December 2013 - 18:45

Peter En Wil:

Jammer van de regen, zeker voor het maken van foto's. Hele fijne Kerstdagen met tropische temperaturen. Hier ook bijna: 10 gr,maar wel veel wind. Wacht vol spanning op het volgende verslag. Groetjes Peter en Wil.

• 24 December 2013 - 13:19

Nel De Ruijter:

Krijg jullie reisverslag steeds van ons Wil doorgestuurd en lees ze met veel plezier. Wens jullie Fijne Kerstdagen en hopelijk wordt het snel droog!