Het is bijna zover! - Reisverslag uit Gilze, Nederland van Jeannette Enschot - WaarBenJij.nu Het is bijna zover! - Reisverslag uit Gilze, Nederland van Jeannette Enschot - WaarBenJij.nu

Het is bijna zover!

Door: Jeannette

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

11 December 2013 | Nederland, Gilze

Het is bijna zo ver !!
Zaterdag 14 december vertrekken we naar Hong Kong. Gedurende een 11,5 uur durende vlucht laten wij ons verwennen door de stewardessen van Cathay Pacific Airlines.
15 December om 7 uur pt horen we daar aan te komen. Onze tussenstop duurt 3 dagen, waarin wij de stad gaan verkennen en al een beetje aan de tijd gaan wennen. Het is daar 7 uur later.
Op 18 december in de avond vliegen we in 7 uur tijd met de zelfde maatschappij, naar Cairns Australië. Hier komen we op 19 december om 6.20 pt aan. Hier is het 9 uur later dan bij ons.
Die zelfde ochtend vertrekken we met Qantas Airways naar Alice Springs. Deze vlucht duurt 2,5 uur. Tijdsverschil met Nederland is 8,5 uur.
Hier staat onze camper op ons te wachten.
5 Weken later, 23 januari 2014, moeten we onze camper in Brisbane inleveren.
Hier overnachten we in een hotel, en de volgende dag (24 januari) vliegen we naar huis.
Onze tussenstop in Hong Kong duurt nu maar 5 uurtjes.
Op zaterdag ochtend (25 januari) worden we weer terug verwacht op Schiphol.

Vanuit Alice Springs rijden we naar verschillende nationale parken in de omgeving. Ook hopen we hier met een paar quads rond te kunnen rijden. De temperatuur verwachting daar is 41 graden. Hoog zomer in Australië!
Als we het daar gezien hebben rijden we hoogstwaarschijnlijk in 1 dag naar Coober Pedy (opaal mijn stad ) (700 km) Men zegt dat er onderweg weinig te zien is. Zand, zand en nog eens zand!
Het plan is om daarna richting Adelaide, Melbourne, Sydney naar Brisbane te gaan.
De temperatuur verwachting in Sydney is rond de 26 graden.
Gelukkig komt onze zoon weer even thuis wonen, en de oudste dochter zorgt voor het kantoorwerk.
De koffers zijn bijna gepakt, van mij mag de reis beginnen !

Wil je deze berichten niet zien, schrijf je dan uit in de mailinglijst!

• 11 December 2013 - 17:39

Anja:

Lieve Jeannette en Jan,
    Het zal een grandioze reis worden en ik hoop dat jullie verschrikkelijk gaan genieten! Ik zal je missen en aan jullie denken. Dikke kus en goede reis, Anja

• 11 December 2013 - 20:16

Anita Gosens:

hoi Jan en Jeannette
    wij wensen jullie een goede reis en gun ons een fijne winter
    groetjes anita

• 15 December 2013 - 21:48