In Adelaide aangekomen. - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Jeannette Enschot - WaarBenJij.nu In Adelaide aangekomen. - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Jeannette Enschot - WaarBenJij.nu

In Adelaide aangekomen.

Door: Jeannette

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

27 December 2013 | Australië, Adelaide

Inmiddels zijn we in Cooper Pedy geweest. Voor we daar aankwamen reden we door de dessert met reusachtige molshopen. Naast zo’n molshoop zit een diep gat (geboord om te kijken of er opaal zit of een luchtschacht). Jan vergeleek het met ons gazon. Temperatuur ongeveer 39 graden. Hier hebben we de volgende ochtend ook een rondleiding gehad door het dorpje, 2 ondergrondse kerken, de molshopen, oude mijn enz. Heel apart. 70 % van de bevolking leeft onder de grond. (Zij hebben geen airco nodig want het is zomer en winter +/- 22 graden.) ’S middags zijn we toch nog vertrokken richting Port Augusta. Hier kwamen we tegen 20.00 uur pas aan. We zijn nu in de bewoonde wereld!!!!! Gelukkig was het al behoorlijk afgekoeld doordat er een flinke wind vanuit zee stond, want omdat we zo laat waren konden we alleen maar een un-powerd (voor ons betekend dit geen airco of stroom uit stopcontact) plaats krijgen.
Vanmorgen zijn we weer vertrokken richting Adelaide. Nu veel binnen door gereden. Het zijn nu allemaal graanvelden, wijnranken en uiteindelijk ook bossen. Temperatuur 35 graden.
Naast een Natuurpark hebben we een camping gevonden in Old BelAir. Omdat we niet gereserveerd hebben en het hier grote vakantie is gaan we nog problemen mee maken. Het enige wat ze hadden was weer een un-powerd plaats. We wilden hier 1 nacht blijven (iedereen blijft meer dan 5 nachten). De manager heeft voor ons geregeld dat we op zondag met de ferrie (veerboot) voor 2 nachten un-powerd, naar Kangoeroe eiland kunnen. Het kon niet eerder dan zondag (we moesten al blij zijn dat het kon) dus blijven we hier nog 1 nacht meer. 4 Nachten un-powerd d.w.z. zuinig zijn met stroom en hopen dat het afkoelt. Ik ben nou mijn batterij van een fototoestel in de “camp kitchen” stiekem op aan het laden. Dus gaan we morgen met de stadsbus ook maar een kijkje in Adelaide nemen denk ik.
Het is nu 18.15 uur en nog een dikke 30 graden. De camper staat onder een boom maar nog niet helemaal uit de zon. De manager kwam ons net met zijn golfmobiel halen om ons de Koala te laten zien die in een boom lag te slapen.
Tot nu toe gezien behalve runderen, schapen en paarden en honderden papegaaien: 2 kangoeroes en 1 koala. Nog geen dingo’s of emoes.
Op Kangoeroe eiland verwachten we pinguïns, zeerobben en kangoeroes te zien.
Onze camper is heerlijk groot maar soms zou een 4x4 toch wel avontuurlijker geweest zijn. Ook om te parkeren (deze is 7,2 meter lang).
Ik probeer nog een aantal foto’s bij de blog te plaatsen maar hij zegt dat het vol is, dus ik moet het nog eens even bekijken.
Vanavond maar eens een planning maken voor de komende weken en eventueel vooruit boeken.
Ik hoop dat iedereen een gezellige kerst gehad heeft en mocht ik geen contact meer met jullie hebben, een fijne jaarwisseling!!!

Groeten Jan en Jeannette

• 27 December 2013 - 13:39

Kees En Marieke:

Jan en Jeannette.
    Hartelijk bedankt voor de leuke berichten, zo genieten wij mee. Wij gaan 2 februari naar Thailand - Laos - Vietnam en Cambodja voor 3 weken. Hier zijn de kerstdagen leuk verlopen, alleen bij de bereiding van het kerstdiner vloog de stop van de hoofdzekering eruit. Wij wensen jullie verder een goede reis en een fijne jaarwisseling. Groetjes uit Dokkum

• 28 December 2013 - 15:11

John En Jolanda:

Hoi Jan en Jeannette.
    Leuk om jullie reisverslag te lezen, een hele bijzondere vakantie als ik het zo lees.
    Wij hebben ook een hele fijne week gehad op Tenerife. Maar bij thuiskomst kreeg John een allergische reactie en heeft daar nu nog last van. We weten niet waarvan, hij heeft een prednisonkuur gekregen. Het gaat weer over zeggen de artsen. Wij wensen jullie een hele fijne warme jaarwisseling en natuurlijk nog een fijne voortzetting van jullie vakantie!
    Groetjes,
    John en Jolanda