Kangoeroe eiland en 2014 - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Jeannette Enschot - WaarBenJij.nu Kangoeroe eiland en 2014 - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Jeannette Enschot - WaarBenJij.nu

Kangoeroe eiland en 2014

Door: Jeannette

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

01 Januari 2014 | Australië, Adelaide

Zaterdag zijn we met de stadsbus naar Adelaide geweest. We hebben daar wat rond gewandeld. Bij de Mac geprobeerd te internetten. VERGEET HET MAAR. Rond een uur of 3 waren we terug op de camping waar we heerlijk wat kleur gekregen hebben in de zon met I-pad (Jan spelletje) en mijn E-reader. Gelukkig koelde het ’s avonds wat af zodat we goed hebben kunnen slapen. Zondag ochtend nog 2 koala’s hoog in de boom gespot. Om 10 uur zijn we richting Cape Jervis gereden,waar we natuurlijk veel te vroeg aan kwamen voor de veerboot. Op ons gemak hebben we eens bekeken hoe zo’n veerboot geladen wordt. Alles moet aan de zelfde kant erop en eraf. Het is een heel gepuzzel om alle auto’s die van te voren geboekt hebben op de boot te krijgen. Caravans, aanhangers, campers, vrachtwagens moeten over het algemeen in zijn achteruit (schuin aankomen rijden i.v.m. onderkant achter) erop. Jan heeft uiteindelijk ook in zijn achteruit de camper erop moeten rijden (hij had niet veel ruimte) maar met goede aanwijzingen van het personeel lukte hem dat wel. Aangekomen op Kangoeroe eiland zijn we meteen de eerste beste supermarkt gaan plunderen. Alles was op. Vervolgens moesten we nog een uur rijden naar Kingscote waar we 2 overnachtingen hadden. Het park lag aan de zee en we hebben meteen een paar grote pelikanen op de gevoelige plaat vast kunnen leggen. Maandagochtend zijn we om 6 uur vertrokken naar het andere uiterste van het eiland in de hoop dat we nu eens kangoeroes zouden zien. En ja hoor! Tussen 7 en 8 stak er een kangoeroe voor onze auto de weg over, stonden er 4 kangoeroes op een weiland te eten en stond er een stelletje + kind langs de kant van de weg. Onze dag kon niet meer stuk. Aangekomen bij het Flinders Chase informatie centrum waren we te vroeg en gaf onze kamper aan dat het hoog tijd was om te tanken. De dichtstbijzijnde pomp bevond zich bij Vivian Bay zo’n 40 km verderop. We durfden het niet aan om eerst naar de zeeleeuwen te gaan kijken en naar de Admirals Arch zo’n 15 km verder. Dus gingen we tanken en daarna naar andere zeehonden bij Seal Bay. Dit zijn Nieuw-Zeelandse zeeleeuwen (Wat zijn ze mooi en schattig). Later hoorden we dat zij de reden zijn waarom er geen pinguïns meer zijn op het eiland. Deze zeeleeuwen eten ze op! Bij Hanson Bay hebben we onze strandfoto gemaakt. Het was er prachtig. We moesten wel 5 kilometer over een onverharde weg maar het uitzicht was prachtig. Bijna verlaten, turquoise water, wit zand, mooie rotsen met beplanting. Om 5 uur waren we terug in Kingscote om het voederen van de Pelikanen niet te missen. Het was wel erg gemaakt. Zo’n 50 pelikanen zaten al zeker een half uur van te voren op de steiger te wachten voor hun dagelijkse vismaaltijd. De man betrok zelfs de zeemeeuwen erbij. Wat een gulzigaarts zijn die pelikanen. Ze halen de vis bij een andere pelikaan gewoon uit de mond. Dinsdag gingen we, voor we vertrokken, nog even naar Stokes Bay waar je onder en tussen de rotsen door moet lopen om bij het strand te komen. Deze baai was lang niet zo mooi als de Hanson baai. Ook hier nog wat kangoeroes gespot. Net op tijd waren we weer bij de veerboot voor de oversteek naar het vaste land (alhoewel, Australië is eigenlijk ook een eiland). Door de graanvelden naar Victor Harbor gereden waar we nog een plaatsje vonden op een camping (weer zonder stroom. Batterijen van fototoestellen en tablet zijn bijna leeg). Hoe wij het jaar gewisseld hebben , hebben jullie al eerder gelezen. Afgelopen nacht bleef het 30 graden (warme stevige inlandse wind). ’S Morgens heeft maar even de zon geschenen. Toen we om 10 uur vertrokken begonnen de eerste druppels al te vallen. We hadden vandaag zo’n 300 kilometer te rijden en de laatste 100 kilometer regende het serieus. Toen we in Naracoorte aankwamen om 4 uur was het nog maar 22 graden. Onze nieuwjaarsdag was dus nat (we zaten in de auto dus dat is niet zo erg). Inmiddels hebben we onze volgende nacht geboekt ( Portland ) en 3 nachten in Melbourne. Daar tussen in willen we nog overnachten ergens langs de Great Ocean Road. We zullen wel zien. Tot zover weer. Groetjes Jeannette.

• 01 Januari 2014 - 12:45

Peter En Wil:

Nou, weer heel wat beleefd. Wel bijzonder om Skippy in het echt te zien. Wij gaan dadelijk naar Hulten voor de Nieuwjaarsborrel. We zullen er eentje nemen op jullie. Op naar het volgende verslag.